Thursday, December 24, 2015

Diari 4 : Beli Kelengkapan

Assalamualaikum,
Sambungan...setelah kursus umrah..
Membeli kelengkapan barang umrah adalah satu keperluan khususnya pakaian yang menepati perkaedahan umrah khususnya ketika berihram.
KEDAI yang saya syorkan ialah Mydin Complex.
Kenapa Mydin? DI mydin harga yang ditawarkan jauh lebih murah berbanding butik pakaian umrah lain dan pilihan yang ditawarkan pelbagai jenis dan jenama.
Antara barang yang saya beli di Mydin :
1) Dua pasang jubah putih dan biru gelap
2) Kain ihram
3) Jubah wanita (isteri)
4) Serkup kepala
Ada lagi barang barang keperluan rencah lainnya. Untuk barang yang lebih lengkap kita boleh merujuk kepada buku panduan yang disediakan di dalam Buku Panduan Umrah. Dalam pos ini saya sertakan juga senarai keperluan untuk rujukan.

Oleh kerana saya pergi di akhir disember, musim sejuk di Tanah Makkah. Saya turut membawa bersama baju sejuk dan tebal beberapa helai. Penting untuk anda semua mengetahui musim apa yang anda pergi supaya pakaian yang dipakai bersesuaian. Jika kelengkapan yang dibeli tidak mencukupi tuan tuan usah khuatir, di Makkah banyak kedai menjual kelengkapan. 

No comments:

Post a Comment